Szöveges, képes, videóblog...hehe...törzsfejlődök:)

Profil

Azt hiszem magamról, hogy kreatív vagyok...

Archívum

Blogroll

  • Tenisz Blog
  • Szerzõk

    Blogom címkéi

    Hat éve történt a 9/11
    A World Trade Center leomlása

    2001. szeptember 11-én reggel 08:46-kor az American Airlines 11-es járata becsapódott a World Trade Center északi tornyába. A becsapódás után a felső emeletek teljesen kiégtek, a liftakna és a lépcsőház használhatatlanná vált. 1300 ember rekedt odafent, akiknek fogalmuk sem volt mi történt. A tűzoltók mindenféle mentési terv nélkül hatoltak be az épületbe néhány perc múlva. Az első mentő alakulatból egy ember kivételével mindenki odaveszett.

    Akik a menekülést választották, hamar rá kellett döbbenniük, hogy az épületben lévő lépcsőházak rendkívül szűkek, csupán ketten férnek el egymás mellett, ráadásul a lift gépei miatt két lépcsőház több emeletenként meg volt szakítva, így a menekülőknek az épületen is át kellett haladniuk többször. A tetőre menekülő emberek sem voltak jobb helyzetben, mivel a helikopterek pilótái túl kockázatosnak tartották a leszállást. A becsapódáskor az épület közel hét métert kilengett, melyet nem bírhatott ki. Az utcákon emberek gyűltek össze, túristák és járókelők, közöttük olyanok, akik látták a repülőgépet. Az épületben rekedt és meghalt emberek azonban még azt sem tudták mi történt velük. A füst mindent elárasztott még hat emelettel a katasztrófa helyszíne alatt is. Az emberek az ablakokat próbálták kitörni, hogy levegőhöz jussanak, később aztán végső kétségbeesésükben több, mint százan ki is ugráltak azokon.

    A rémálom tovább fokozódott, amikor 09:05-kor a United Airlines 175-ös járata becsapódott a déli toronyba. Addig az ott tartózkodók azt hitték az ő épületük biztonságos, de kiderült azoknak volt igazuk, akik addigra már elhagyták az egyes számú tornyot. Végül aztán rengeteg nézelődő szeme láttára 09:50-kor elsőkénta déli épület dőlt össze beterítve füsttel és porral az utcákat. New Yorkban szükségállapotot rendeltek el, leállították a környéken a köz és magánforgalmat, melyet csak este indítottak részlegesen újra. 10:29-kor leomlott az északi épület is, melyről addig remélték, hogy állva marad.

    2318 ember vesztette életét a toronyházakban és a környéken, rajtuk kívül a repülők 265 utasa, 343 tűzoltó - akik az életüket áldozták a mentésben - 23 rendőr és 37 kikötői vámtiszt.

    Azóta a helyiek csak Ground Zero-ként emlegetik a helyet, ahol sokáig - a romok eltakarítása után - csak a krátert és két, az ég felé irányított reflektor jelezte az egykori lenyűgöző és fenséges World Trade Center helyét.

    [2007-09-11 00:12:50]

    Címkék: , , by Gegii | 106 hozzászólás

    • Értékelés:
    Hozzászólások:

    Ynah
    -
    Ynah
    [2007-09-11 10:42:42]

    Még most is mint azon a napon megdöbbentő ez a brutális és teljes mértékben embertelen öldöklés...


    Gordon Freeman
    -
    Gordon Freeman
    [2007-09-11 11:13:18]

    Nem lett volna rossz a dolog mikéntjét is bemutatni, úgyis annyi hülyeség kering az emberekben felőle.


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 11:23:42]

    Most ez a téma tényleg minden évben elő fog jönni? 20 év múlva is fogjátok még emlegetni, hogy 26 évvel ezelőtt...? Ma is vannak sokkal megrendítőbb dolgok, ez csak azért futott fel annyira mert Amcsiban történt...


    Kalmah
    -
    Kalmah
    [2007-09-11 11:28:08]

    A dolog mikéntjét??Hát igen mármint ki mutassa be a dolog mikéntjét mert azért vannak igazán érdekes tények 9/11-el kapcsolatban.


    Ynah
    -
    Ynah
    [2007-09-11 11:31:58]

    Chily te sem vagy teljesen 100-as. Nem azért futott fel mert amerikában történt hanem mert 2000 felett volt az áldozatok száma. Tudod ha ezt bizonyos országokban teszik úgy hívják népirtás, de itt "csak" terrorizmus!


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 11:34:02]

    Ha a dolog mikéntjeként a hogyanokat, a miérteket és a kik tették-et értitek, akkor azt hiszem arra nincs egzakt magyarázat ezidő szerint. Tudomásom szerint legalábbis. Ha valaki másképp tudja, rajta...


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 11:34:22]

    Eddig is tudtam, hogy nem ezért... De fordított esetben, ha nálunk fordult volna elő ilyen vajon emlegetnék Amcsiban, hogy "6 éve"? A f*szom már a sok elvakult hamburger-buziba!


    talema
    -
    talema
    [2007-09-11 11:34:46]

    Vajon a kevés agyi kapacitás okán, vagy a tökéletes érzéketlenség miatt, vagy a primitív szűklátókörűségtől gondolkodnak így némelyek?
    Igen, van olyan történés, amire minden évben -20, 26, 200, 260 évvel az eset után is- emlékezni kell. S talán ennél fontosabb, hogy emlékeztetni azokat, akik úgy gondolják, hogy semmi közük a másikhoz. Jobbak, de ha nem is jobbak, mindenképpen kívülállók másokhoz képest.
    Nem, ilyesmiből látszik, hogy bizony sem a jobb-ság, sem a kívülállás nem véd meg sok olyan dologról, amiről most inkább nem gondolkodna az ember.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 11:35:54]

    Chily: azzal, hogy "amcsinak" hívod az egész kommented annyira komolytalanná válik, hogy reagálásra sem érdemes.


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 11:36:21]

    Persze, Talema, vannak olyan dolgok, amiről jó megemlékezni. De miért pont a szörnyűségekről?


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 11:37:40]

    Ugyanakkor azért érdekes, hogy "hat éve" mivel ennyi idő alatt sem sikerült a modern viágban megnyugtató magyarázatot találni arra, hogyan lehetséges, hogy egy amerikai metropolis belsejében két eltérített repülő a világ egyik legmagasabbépületének csapódjon.


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 11:37:44]

    Gegii, nem véletlenül nem Amerikát írtam. De ha nem érezhető, hát nem.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 11:39:25]

    Chily: Egyesült Államok


    Ynah
    -
    Ynah
    [2007-09-11 11:40:41]

    Chily. Az az esemény egy új korszakot nyitott meg. Tudom nehéz ezt felfogni. De egy olyan korszakot indított el amikor az emberek elkezdenek félni az ismeretlen dolgoktól. Félenk a repülőn Amerikában, félnek a vonatokon Spanyolországban, félnek a magukra hagyott bőröndöktől, az ismeretlen levelektől. A terrorizmus a modern háború. Talán kegyetlenebb mint amit a herctereken tartanak mert itt a civilek félnek és lesznek áldozatok. Nők, gyerekek, apák anyák, nagyszülők akik reggel elmennek dolgozni és soha nem jönnek vissza.
    Egyébiránt javaslom hogy szerezd be azt a Time magazint ami freedomfighter avatarában is megtekinthető. A Time egy amerikai újság, ahogy te hívod amcsi. 56-ról szól. Tehát ha ez nálunk történt volna igen, ők is megemlékeznének rólunk.


    Ynah
    -
    Ynah
    [2007-09-11 11:42:43]

    Kíváncsi lennék amúgy, hogy a rucid honnan van és márkás-e-é? Gyanítom valami Gucci, Versace, stb csak hogy éljek én is egy kicsit a sztereotípiákkal mint te a hamburgerzabáló jelzővel.


    talema
    -
    talema
    [2007-09-11 11:43:25]

    Tényleg nem érted?
    A jó dolgokra jó emlékezni. De a rosszakkal teljes a kép. Ha nem teszi meg ezt az ember, nem tud építkezni, nem adja meg az alapot a továbblépéshez.
    Miért pont a szörnyűségekről?
    Mert azok is az út részei.
    És ha úgy nézzük, szép számmal volt ott, akkor jó, nagyon jó dolog is, amire emlékezni kell, érdemes.
    Azért, hogy tanuljunk belőle.
    Én tudom, hogy a szörnyűség is az utam része. Ha arra nem emléxem (akkor is ha a memória egy igencsak önvédelemre szakosodott bizgentyű...), akkor nem is vagyok.
    Újra megkérdem: tényleg nem érted?
    Nos, ha igen, akkor azt mondom, hogy addig jó neked. De akkor csendben kérlek, inkább hallgass!


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 11:46:30]

    Az a szörnyű benne hat év után is, hogy ha ott megtörténhetett és nem tudtak ellene semmit tenni, akkor vajon itthon egy hasonló esetben mit tehetnénk? Gyanítom semmit.


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 11:49:54]

    Nah jó, asszem inkább nem reagálok.
    Akik máshogy látják a világot (akár mindketten jól, csak más szemszögből) akárhány sor torkoskodás után sem fognak közös nevezőre jutni.
    Ynah: bóhapiaci, öcccázé! :D


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 11:50:56]

    Hici a pici:))


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 11:52:25]

    Gegii: féljen, akinek van oka rá. Ha a mostani álláspont marad, hogy kik tették (és valszeg marad is), azoknak azért van indokuk rá. Nem azt mondom, hogy jogos, amit tettek; de ha az amcsik/amerikaiak/Egyesült Államok-beliek beleszólhatnak az ő életükbe, akkor valamilyen szinten ez várható volt.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 11:57:35]

    Mindenkinek van oka félni. Hollandiában a híres festő rokonát csupán azért gyilkolták meg, mert fel merte emelni a szavát a nők elnyomása ellen egyes kúltúrákban. Szerinted akkor megérdemelte? Szerinted megérdemelte az a 3000 ember, aki békésen elment reggel dolgozni és soha sem tért haza?

    A háború egy dolog még ha véres, ronda, néha üzleties. De a terrorizmus egészen más dolog. Csak és kizárólag civilek ellen irányuló merénylet. Pont az olyanok ellen, akiknek semmi befolyásuk a történtekre.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 11:59:22]

    Várható volt? Talán. De akkor nálunk is várható, hiszen bent vagyunk a NATO-ban, ott vagyunk Irakban, Afganisztánban, ráadásul még Kubai menekülteket is befogadtunk. Ennyi erővel mi is könnyen kaphatunk néhány utasszállítót az arcunkba.


    Ynah
    -
    Ynah
    [2007-09-11 12:02:02]

    Nagy a baj a világban...látszik ez már itt is. Baromi nagy a baj...


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 12:03:12]

    Keseredjünk ;)


    Kalmah
    -
    Kalmah
    [2007-09-11 12:03:57]

    Gegii
    "Az a szörnyű benne hat év után is, hogy ha ott megtörténhetett és nem tudtak ellene semmit tenni, akkor vajon itthon egy hasonló esetben mit tehetnénk? "
    ja hogy nem tudtak erre mondtam ki mit mond.De így legalább megindulhattak Irak fele a finom kis Olajért.Ha meg annyira fel vannak háborodva nem kellett volna másnap kimenekíteni az országból a Laden családot.


    Kalmah
    -
    Kalmah
    [2007-09-11 12:05:43]

    A másik náluk megemlékeznek 56-ra???Esetleg a Don kanyarra.??(erre majd most jön a kődobálás és hogy hungarista vagyok)


    Ynah
    -
    Ynah
    [2007-09-11 12:06:39]

    Vagy a honfoglalásra???? :D


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 12:10:13]

    Ahh...igen...ez releváns összehasonlítás. Tehát a világ egyik vezető gazdasági és katonai nagyhatalma nem emlékezik 56-ra? Lehet, bár szerintem biztosan van egy kis szelete az országnak, aki megemlékezik róla. Annál is inkább mivel több magyar él az USA-ban, mint amerikai Magyarországon.


    Kitty
    -
    Kitty
    [2007-09-11 12:10:50]

    Én is döbbenten néztem a 9/11 c filmet. Ha csak a fele igaz, akkor tudjuk az okát :-( Nem kellett volna ennyi embernek meghalnia és nem pont így.
    Itt egy pár ember hatalmáért dőltek el emberi sorsok... sajnálatos, hogy ezek után még van, aki bízik a vezetésben. Vagy csak rosszkor rossz helyen... ??


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 12:11:43]

    "ja hogy nem tudtak erre mondtam ki mit mond.De így legalább megindulhattak Irak fele a finom kis Olajért"
    Félreértesz. Nem a kormányukat sajnálom, az embereket, akik meghaltak. Azt meg azért erős feltételezésnek érzem, hogy a CIA és Bush hagyta volna megtörténni, ha tudja előre...


    Ynah
    -
    Ynah
    [2007-09-11 12:18:07]

    Teljeyen lényegtelen a halottakat tekintve hogy miért történt. Ezen a napon nem arra emlékezünk, hogy volt-e felelőssége az amerikai kormánynak, tudott-e róla,hygta-e megtörténni. Nem arra emlékezünk,hogy volt-e szélsőséges iszlám terrorista a pilótaülésen vagy sem.
    Ez a nap azoknak szól akik meghaltak. Annak a nagy számú cíivilnek akik bent dolgoztak a WTC-ben, azoknak akik kiugráltak kétségbeesésükben, akik feladták és füstmérgezésben elaludtak. A tűzoltósoknak a mentősöknek állít emléket akik életüket adták, hogy megmentsenek akit tudnak.
    Mi lenne ha végre egyszer ebben az életben egy ilyen napon nem politika, összeesküvéselmélet gyártás és Amerika utálása lenne a központban hanem végre egyszer az életben észrevenné mindenki, hogy az az öltönyös pasi aki kiugrott az mi is lehettünk volna. Hogy mi is bemegyünk reggel dolgozni és mi lesz ah egyszer nem érünk haza. Az emberekről emlékezünk akik azon a napon szeptember 11-én elmentek. Erről szól a cikk, ezért nem megy bele az oktalan és felesleges találgatásba a merénylet hátteréről. Mert nem a terrorizmusra akar emlékeztetni, hanem azokra az emberekre és saját múlandóságunkra!!!


    Gordon Freeman
    -
    Gordon Freeman
    [2007-09-11 12:18:40]

    A Discovery tv csatorna már vagy ötször végignyomta a dologról szóló részletes dokumentumfilmet, benne a terroristák előéletéről, a történetről, az eltérített repülőgépeken történtekről, a pilótafülke és a torony közti beszélgetésről, repülőgépen ülők és hozzátartozók közti beszélgetésekről, az épület öszeomlásának okairól, a tűzoltók, túlélők, stb nyilatkozatairól vegyesen.

    Chily: a dolog azért görényszagú, mert a terroristák civileket gyilkolnak válogatás nélkül, ez nem háború, mert a háborúnak szabályai vannak: egyenruhás, felfegyverzett reguláris seregek csapnak össze, ahol a katonát meg lehet különböztetni a civiltől, de a katonának is jogai vannak, pl nem szabad expanzív lőszert használni: csak a teljes köpenyes, lövedéket amely nem robban fel a testben, nem okoz halált.
    A háborúban eyébként sem az ellenfél megsemmisítése a cél hanem a sebesítés, mert a sebesült katona rosszabb mint az elesett.
    Több gond van vele, nagyobb erőt köt le, gyógyítani kell, ápolni kell,cipelni kell, stb.

    Az iszlám terrorizmus ezért a legutolsóbb dolog a világon, válogatás nélkül, fegyvertelen civileket gyilkolnak.
    Nem viselnek egyenruhát, elvegyülnek a civilek között, túszként nőket és gyerekeket hasunálnak fel, nem válogatnak az eszközökben, az áruházi-piactéri robbantás ugyanolyan eszköz számukra mint a repülőgépeltérítés, vagy eltérített repülőgépen fiatal nők tarkón lövése, vagy baktériummal amerikai képviselőházi tagok megfertőzése.

    Ráadásul nem az USA kezdte a dolgot, hanem a terroristák mentek neki az USA-nak, jól szervezett akciót hajtottak végre a nemzetközi pénzvilág jelképének tekinthető WTC ikertornyai, a Pentagon és a Fehér ház ellen.

    Senki sem mondta nekik hogy cibálják meg az alvó oroszlán bajszát.

    El lehet képzelni ha Magyarország jelképeit rombolták volna le albánok, hogy a hazai közvélemény nyilvánvalóan nyomást gyakorolna a kormányzatra, megfelelő ellencsapás érdekében?!


    Megmondó
    -
    Megmondó
    [2007-09-11 12:27:30]

    Chily
    "kik tették, azoknak azért van indokuk rá"

    Dalold már el nekem, hogy szaúdi és egyiptomi merénylőknek milyen okuk volt rá? Az USA a szaúdi olaj legnagyobb felvásárlója, tehát gazdagságának egyik szavatolója, míg Egyiptomnak adja az USA a legtöbb segélyt. Itt nincsen racionális személyes motiváció. Céltalan, kilúgozott agyú emberek kerestek maguknak egy ideológiát, amivel úgy érezték, hogy hasznossá tehetik magukat.
    Ennyi.

    A terrorizmus nem egyenlő a szabadságharccal. A terrorizmus civilek ellen folyik (főképp), míg a szabadságharc állami intézmények ellen. Ez a különbség picirigó.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 13:01:54]

    Discovery-n ma is látható lesz a dokumentumfilm.


    Kalmah
    -
    Kalmah
    [2007-09-11 13:19:32]

    talán a CIA által az Oroszok ellen kiképzett Láden bratyó haragudott meg rájuk.Nemrég láttam a neten a pentagon elleni merényletről egy két érdekességet, hogy pl: hova lettek a kép darbjai, becsapódákor a szárnynak le kelett volna törni de csak egy szék kerek lyuk van tehát ha letört hova tünt??Nincs az épület előtt felszántva a gyep pedig majdnem teljesen vízszintesen csapódott be tehát nyomának maradni kelett volna.Na mindegy csak elég érdekes.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 13:25:00]

    "Céltalan, kilúgozott agyú emberek kerestek maguknak egy ideológiát"
    "A terrorizmus civilek ellen folyik.."

    Így van! Oly annyira, hogy 2001. szeptember 11-i óta: 2002.-ben az Al-kaida támadást intéz az indonéziai Balin, 200 külföldi turista esik áldozatul. 2004. Al-kaidás terrorakció madridi vonatokon, pályaudvarokon 200 halott. 2005. Öngyilkos muzulmán merényletek a londoni metrón, félszáz halott.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 13:25:53]

    Olvastam, hogy többen - köztük tudósok és fizikusok - nem tartják elégséges magyarázatnak a repülőgépek becsapódását és a tüzet a WTC összeomlására és irányított robbantásokról beszélnek. Az összeomláskor ugyanis szabályos távolságonként füstoszlopok emelkedtek az épület oldalából. Ezt a hivatalos verzió nem erősítette meg, szerintük kirobbant ajtók okozták a füstoszlopokat. A tartószerkezet elvileg kibírta volna a hőt is, csak nem tudják pontosan ma sem, hogy mekkora volt az a hő. A hivatalos elemzés 800fokkal számol az ellenzők csak 250-el. Mivel azonban a takarítást előbb elkezdték, mint a felmérést ez már valószínűleg sohasem derül ki.


    Gordon Freeman
    -
    Gordon Freeman
    [2007-09-11 13:30:34]

    Hm...250 fokkal számolnak? mi alapján? ...amikor még egy paneltűznél is elolvad a kád és a vascsövek....


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 13:32:26]

    Az alapján, hogy a fő tartó szerkezet alig 1%-át sikerült megvizsgálni és azon a mintán csak ekkora hőt láttak bizonyítottnak. A hivatalos elemzés viszont a rengeteg kerozin miatt, ennél sokkal nagyobbhővel számolt.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 13:33:26]

    Kalmah: amit Te mondasz, arra a hivatalos magyarázat az, hogy a becsapódáskor letört szárny az utastérbe fúródott és a robbanás és égés során teljesen megsemmisült.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 13:33:41]

    Chily: Találsz a blogon neked való cikkeket, ha akarod ajánlok néhányat: kishableány szilvike, grófnő és még keresek is neked!
    Ezt itt inkább hagyd meg az értelmeseknek. Bocs, de így nem lehet hozzáállni a dolgokhoz,ilyen ésszel és ilyen szókinccsel!


    Kalmah
    -
    Kalmah
    [2007-09-11 13:36:51]

    Nem is tudom ez a link azért elég érdekes.

    http://www.ize.hu/click.php?id=4172&url=http%3A%2F%2Fwww.urbanlegends.hu%2Fwp-content%2Fpentagonstrike.swf&PHPSESSID=f3ddc5eacd8a5f90cc00249e38f22752


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 13:46:09]

    Az egyik hivatalos ok, amely hatályon kívül helyezi az összeesküvés elméletet pont az, ami a filemn is látszik, hogy egy bomba vagy rakéta nem tudott volna áthatolni a Pentagon három gyűrűjén. Az, hogy egyáltalán nem találtak repülőgép roncsokat nem is igaz. A rengeteg kerozintól viszont simán semmivé olvadhatott az egész gép. A Pentagon kamerái közül az egyik takarásban volt a másik pedig túl kevés képet készített ahhoz, hogy egy 850-el hasító repülő rendesen látszódna rajta.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 13:47:43]

    Ami nekem nem tetszik az egészben, az Bush viselkedése, amikor meghallotta a híreket. Ilyen baltaarcot még azóta sem vágott semmi. A legkisebb értelem sem tükröződött az arcán. Sajnos ez azóta is így van.


    Gladia
    -
    Gladia
    [2007-09-11 13:48:22]

    Hali!

    Az én olvasatomban bizony ez is háború, és minden háborúnak vannak civil áldozatai... S amíg háború lesz, addig ártatlan áldozat is lesz.

    A mi dolgunk az, hogy megemlékezzünk az ártatlanokról, minden háború ártatlanjairól. Ahogy 2001.09.11. után minden más megemlékezés kapcsán is gondolunk ennek a tragádiának az áldozataira is.

    Persze lehet ebből politikai ügyet csinálni, lehet felelősöket keresni, vagy azon vitatkozni, hogy ki is kezdte. Én azt gondolom, hogy ez az Egyesült Államok polgárainak az ügye és a dolga.

    A miénk a megemlékezésen túl az, hogy végre elgondolkodjunk és belássuk, hogy bizony komoly és felelőségteljes feladat arról dönteni, hogy kiknek is adunk felhatalmazást arra, hogy nevünkben eljárjanak, döntsenek.

    Nekem ez is 2001.09.11. üzenete.

    Dönteni a magad, és olykor a néped dolgában felelőséggel!


    alfa
    -
    alfa
    [2007-09-11 13:54:09]

    Hány éves voltál Csili 2001 ben? kb. 10 éves? na ott ragadt az elméd is.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 13:59:42]

    A vizsgálatok szerint a becsapódások után mindkét toronyban 38 m³, 36 000 liter kerozin robbant fel! Kerozin pedig elég magas hőfokon ég!
    Ami igazán képes pusztítani és beolvasztani!


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:04:52]

    Igen, azaz könnyen lehet, hogy az égés miatt, mindenféle célzott robbantás nélkül dőlt össze mindkét épület.


    műemlékőr
    -
    műemlékőr
    [2007-09-11 14:08:33]

    Smen-nek igaza van, erről volt egy építészeti szempontból feltáró dokumentumfilm, a magas hő miatt az acélszerkezetek nem bírták, meghajoltak, és a felettük lévő súly miatt indult meg az egész lefelé. Azóta változattak mindenféle építési előírásokat...


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 14:12:41]

    Minden kedves kép alapján ítélő, a véleményemmel egyet nem értő emberkének tanácsolnám, hogy ha valóban ennyire a téma nagyokosai vagytok, akkor az én szapulásom helyett nem lehetne a témára koncentrálni?

    Megmondó, alfa: a picirigó kicsit idősebb 16-nál...


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:14:56]

    Igen és ott van még a repülőgépek súlya is, ami egyenként 82.000-90.000 kg körüli súlyúak! Így tehát a meghajolt acélszerkezeteknek nem csak az épület súlyát nem bírták, de ott volt repülőgépek súlya is.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:15:49]

    A kutya nem foglalkozik veled Chily bébi!


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:17:41]

    A külső tartókat a repülők elnyrták, a középső teherhordót pedig a tűz megolvasztotta. Egyes szemtanúk szerint a becsapódáskor akár 7m-t is kilenghetett az épület.


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 14:18:04]

    Smen baba, nem is neked szólt...


    alfa
    -
    alfa
    [2007-09-11 14:23:03]

    Bocsánatot kérek csili a koroddal kapcsolatban, itt mindenki elött. A picirigó nem 16 éves, csak az elméje maradt ott ahol már sajnos nem lehet visszamenni érte.
    És ha már itt tartunk, kedves csili, nem tudom mennyire vagy jártas a magyar történelemben, ahol szintén történtek nagyon megrázó események, azokat az eseményeket tiszteled? megemlékezel róluk? vagy azokat meg csak egyszerűen "magycsi" nak nevezed. Javaslom kicsit nézz magadba. Persze ha George Cloney meghalna, egy hétig ki se jönnél a szobádból... Légyszives ne szólj ebbe a post-ba többet, inkább ird ki magadból ami bánt... sajnállak


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:23:15]

    Azt tudtátok, hogy a legnagyobb vita nem is a WTC ikertornyairól, hanem a WTC 7-esről, egy 47 emeletes felhőkarcolóról szólt?


    műemlékőr
    -
    műemlékőr
    [2007-09-11 14:25:29]

    miért ott mi történt?


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:26:34]

    Az is összedőlt tisztázatlan körülmények között, mivel abba nem csapódott repülő.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:26:39]

    New York-i idő szerint 17:20-kor dőlt össze, azóta is éltetve az irányított robbantás elméletét. Az épületbe nem csapódott repülő, így ez lenne a világ első felhőkarcolója, ami csupán épülettűz miatt omlott össze.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:27:53]

    Viszont rengeteg benzin volt benne tartályokban, mert ott tanyázott a Titkosszolgálat aka. Secret Service és nem akartak áram nélkül maradni egy esetleges áramszünet esetén. Plusz a szerkezet is úgy volt megoldva, hogy a külső volt a teherhordó rész, amely a nagy tornyok leomlásakor megsérült.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:30:59]

    Bár a tartóelemeit súlyosan megrongálták a leomló északi torony romjai. Ez okozhatott akkora károkat, ami végül az épület összeomlását eredményezte, de erről MÉG nincs hivatalos vélemény! Aztán volt még más is: Legendás például, hogy a BBC húsz perccel az épület összeomlása előtt beszámolt már az eseményről úgy, hogy a háttérben látszott az akkor még álló toronyház!!!!!!!


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:33:43]

    Gegii: Igen, egy generátorállomás fölé épült! A katasztrófavédelem központja volt ott, ami a folyamatos áramellátás biztosítása érdekében hatalmas dízelolajtartályokat építtetett be az épület emeleteire. Igen, ez is gyengíthette az épület stabilitását és az is, hogy egy brókercég kérésére több emeletet is összenyitottak.


    műemlékőr
    -
    műemlékőr
    [2007-09-11 14:33:56]

    az irányított robbantás elméletét nem hiszem, viszont azok után hogy a tűz miatt (is) omlott össze a két nagy torony, már hihetöbb, mert a dokumentumfilm alapján, nem voltak olyan teherbíróképességüek, ill. anyagúak az acélszerkezetek, mint amilyennek lennie kellett. Aztán elkezdtek mindenféle tűzálló anyaggal kisérletezni, amivel ezek után bevonják az acélszerkezeteket, de nem értem hogy miért nem gyártanak inkább, megfelelő teherbírásúakat?


    opa
    -
    opa
    [2007-09-11 14:35:41]

    nem akarom a chily-t védeni, (szerintem fiu és nem lány különben) de azt tisztán kell látni, hogy a nagy együttérzők a cionista propagandát fujják. (elfelejtik például, hogy a terrorizmus cionista találmány...)
    A petróleum - disel (kerozin) akkor se robbant, amikor rátettem 5 kg trotilt. Viszont szép füstje volt...
    Ha engednének tisztán látni - akkor lenne "végleges saját véleményem".
    Addig két kérdés marad: az okos zsidók miért nem dolgoztak aznap, a másik: ha 84 óta van egy olyan szerkezet minden ami gépen, ami robotra teszi a gépet támadás esetén, akkor itt miért nem kapcsolták be, vagy ki kapcsolta ki...
    Amig nincs válasz, addig ez csak egy mocskos üzleti fogás arra, hogy legyen indok más pénzét lenyulni, más országokat leigázni.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:36:20]

    Mert nem maradna hely az épületnek magának, ha karcsúnak és légiesnek tervezi. A folyamat pedig az, hogy az építész megálmodja, aztán az építőmérnökök és a statikusok vért izzadnak, hogy valahogy megvalósítsák.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:37:59]

    "az okos zsidók miért nem dolgoztak aznap" Ez nem igaz. Több, mint 400 zsidó vesztette életét aznap. Ez csak egy antiszemita spekuláció, amit a legvéresebb szájú összeesküvés elmélet gyártók is elvetettek.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:41:39]

    Gegii: Ne is válaszolj! Ilyen hozzászólások válaszra sem méltóak! Aki nincs tisztában a dolgokkal, minek ír? Bár az igaz, hogy saját magát járatja le vele!


    Opa
    -
    Opa
    [2007-09-11 14:41:53]

    még egy, ha hülyézni akartok valakit. Pl. 4, vagy 6 Megawatt generátor "ami főlé felhőkarcolót épitenek" mindennel együtt egy 40 lábas konténerben van. És még mosóbenzin sincs a közelében...
    de a kapanyél is elsülhet, ha a hazugságaitokhoz az kell.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:44:46]

    Igazad van Opa, biztos a zsidók voltak. Más nem is lehetett. Okos vagy. A tényekkel nem foglalkozunk. A zsidók miatt van a globális felmelegedés is. A zsidók miatt döglött meg a szomszéd tehene és a zsidók miatt nincs azóta sem ingyen gáz ebben az országban.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:45:04]

    Itt az előbb szó volt a füstoszlopokról! Én úgy tudom, hogy a liftaknákban lezuhanó törmelék robbant ki szabályos időközönként, és ez okozta az úgyszintén szabályos 10 méter körüli füstoszlopokat.


    alfa
    -
    alfa
    [2007-09-11 14:45:44]

    opa papa... legalább próbáld meg figyelni a hozzászólásokat, és ha sikerült akkor láthatod hogy azt irják, nem csak a tűz játszhatott közre, hanem a tartószerkezetk szétzúzása is amit a repülőgépek okoztak... persze a te vélemyényed szerint még az is lehet hogy makett repülőket látott mindenki a tv felvételekem. én legalább nem szólok hozzá, mert nem tudom mi lehetett, csak figyelem a hozzászólásokat, lehet hogy jól tennéd ha te is ezt csinálnád.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:46:51]

    Igen, ez a hivatalos magyarázat. Az ellenzők szerint meg bombák voltak, amik gyengítettek a szerkezeten.


    Opa
    -
    Opa
    [2007-09-11 14:47:23]

    400 meghalt, 56 ezer meg szabin volt...
    Ócók vattok gyejekek.


    alfa
    -
    alfa
    [2007-09-11 14:49:26]

    opa..csili már elment, nem nézed meg hogy nincs-e a hátad mögött? ön a leggyengébb láncszem - viszlát


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:49:35]

    Opa, 2001 szeptember 11. óta nem csak az Egyesült Állomokban, hanem szinte világszerte komoly szakmai vita zajlik ezzel kapcsolatban. Bár gondolom téged és kisbarátodat ez egyáltalán nem köti le. Viszont vannak emberek, akiket igen és ezáltal van már némi konyítanivalója a dolgokhoz. Én arról nem tehetek, hogy leragadtál Tom és Jerrynél.


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 14:49:39]

    56 ezren voltak szabin? Ez honnan vett információ? Hány ember dolgozott egy hétköznapon a WTC-ben? Milyen arányban voltak a környéken zsidók? Miért dobálózol ellenőrizetlen, ostoba és légbőlkapott számokkal?


    Chily
    -
    Chily
    [2007-09-11 14:51:53]

    Alfa, majd akkor nem fogok ehhez a posthoz hozzászólni (nem is tenném már egy ideje), ha nem hülyéznek le többször.

    Egyébként sem érdemes: ha valakinek más véleménye van, mint nektek, az már rögtön 'fúj, hülye vagy'.

    Az meg, hogy milyen kép jött le rólam pár sor alapján és azt rosszul ítéled meg, legyen a te bajod. Nehogy már' azon kezdjek el vitatkozni, hogy milyen szinten állok. :D

    (A szitkozódásaidat meg jó lenne elfelejteni.)

    Válaszolva pedig: képzeld, a magyar ünnepeket tisztelem. Amikor ma reggel a dátumra néztem, nekem is beugrott a hat évvel ezelőtti esemény; mindössze azt nem értem miért kell folyton felemlegetni. (Erre persze már többen válaszoltak itt.)

    Opa, pár jel arra mutat nőből vagyok :D

    Nah, én befejeztem, ti meg tegyetek úgy, mint akik ha eleget beszélnek róla, megfejtik a 'rejtélyt'! Hajrá...


    műemlékőr
    -
    műemlékőr
    [2007-09-11 14:52:20]

    én nem szoktam beleszólni a kommentezők vitájába, nem is teszem, térjünk vissza beszélgetésre.


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:54:10]

    Akartam ajánlani műemlékőr, hogy értelmesebb dolgokkal foglalkozzunk!


    műemlékőr
    -
    műemlékőr
    [2007-09-11 14:55:25]

    Arról egyébként van valami info, hogy akarnak valamit építeni, vagy marad a két világító fénycsóva?


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 14:58:57]

    Én úgy tudom, hogy akarnak. Felhőkarcolót természetesen, csak azt nem tudják, hogy egy ekkora ütést, illetve tüzet, hogyan lehet kivédeni? Ezért a tervezők komoly dilemmában vannak!


    műemlékőr
    -
    műemlékőr
    [2007-09-11 15:02:12]

    Ez az, szerintem itt Magyarországon van egy-két ügyes tervező aknek lennének okos gondolatai; nem én, (csak technikus vagyok)


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 15:05:59]

    Azért azt írjuk alá, hogy 2001. szeptember 11. hatására a világpolitika nem kis mértékben átrendeződött. Olyan esemény volt ez, ami gyökereiben rendítette meg nézeteinket!


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 15:28:51]

    [Itt] írtam arról, hogy mit terveznek a helyére...


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 15:31:44]

    Nekem Bush rakciója volt a legnagyobb csalódás, hogyan reagálhat valaki így - sehogy - ha az országában ilyen nagyszabású terrorakció történt. Ráadásul azt nyilatkozta látta felvételen az első repülőt becsapódni, holott a CNN is csak két órával később fért hozzá a felvételhez. Ennek ellenére bement az iskolába, ahol felolvastak neki és közben tudta meg, hogy becsapódott a második repülő. Utána is majd fél óráig csak ült ott, és nem tett semmit. Semmit.


    Ynah
    -
    Ynah
    [2007-09-11 15:54:29]

    És azt az 56 ezer szabin lévő embert úgy választották ki, hogy megnézték a születési anyakönyvi kivonatukat... illetve letolatták a gatyájukat... kb ennyire komoylan vehető ez a zsidó összeesküvés-elmélet.

    Smennel értek egyet és ezt már én is leírtam. Attól a naptól átrendeződtek a nézeteink a biztonság szóval kapcsolatban. Amikor itthon vagyunk és látok valahol egy dobozt, otthagyott csomagot bennem is megfordul. Holott Magyarország nem minősül komoly hatalomnak a világ palettáján így szerintem minket nem érint olyan szinten a terrorista-veszély. Persze tudom,hogy sok nemzeti érzületű ezzel vitába szállna hiszen mi vagyunk a világ közepe, de ezt hagyjuk :)


    Gordon Freeman
    -
    Gordon Freeman
    [2007-09-11 15:59:31]

    Láttam.Döbbenetes volt.Mint egy bárány a vágóhídon.
    valami megnyitón volt mikor a fülébe súgták a hírt, sosem felejtem el azt az üveges szemű döbbenetet, de semmi rekció, amit ilyenkor egy elnöktől el lehetne várni.
    ..... ha csak azt mondták neki hogy egy repülőgép nekiment a WTCnek, akkor is félbe kellett volna szakítania az egész előadást és intézkedni kellett volna valamit.

    Feltéve, ha a műsorkészítők valós idős történetet mutattak be egyáltalán.


    Kristaly
    -
    Kristaly
    [2007-09-11 16:24:12]

    Geggi, tudod miért reagált így? Mert vastagon benne volt a keze.
    Érdekes, még zavarba sem jött, amikor megemlítették neki...vagy fél órával a becsapódás előtt :o). Már készültek a felvételek. Nem volt jól összerakva a "műsor".
    Ehh, nem baj bégetőknek ez is jó lesz! Gondolta és mosolygott egyett a kamerákba...vagy pánikolós pofát vágott? Má'nem emlékszem.

    Hogy miért_, Sztem kérdezd Őfelségét és nézd meg a Farenheit911-t!
    http://video.google.com/videoplay?docid=6387831398516462334

    Ajánlom figyelmedbe.

    Végül is: a propagandaszöveged jó.


    Kristaly
    -
    Kristaly
    [2007-09-11 16:25:11]

    Végül is: a propagandaszöveged jó a posztod.


    Kristaly
    -
    Kristaly
    [2007-09-11 16:26:06]

    Ja és most már ki is szálltam. Mennem kell.
    Útolagos reklamációkat nem fogadok! :o)))


    greenwhite1
    -
    greenwhite1
    [2007-09-11 19:10:16]

    átrendeződött a világpolitika? vagy inkább amerika szabadkezet kapott arra, hogy akkor és ugy támadjon meg bármely országot a Földön, amilyen módon neki a legmegfelelőbb. A legundoritobb az egészben, hogy azon szerencsétlenek halálát használja fel bush, akik akkor és ott rossz helyen voltak.:( azóta is mindig ezzel a terrorista dumával jönnek, amit ferenctestvér átvett, csak ő meg nácizik...


    alfa
    -
    alfa
    [2007-09-11 19:28:37]

    én várom a további értelmes beszélgetést amit egy-két ember elkezdett,,, akinek nem tetszik irjon saját postot,,,


    Smen
    -
    Smen
    [2007-09-11 19:38:55]

    20.15-kor lesz a Duna tv-én a 110901!! Aki még nem látta, ajánlom!!!!


    alfa
    -
    alfa
    [2007-09-11 19:42:06]

    azt hiszem megnézem én is, kiáncsi vagyok, még nem láttam


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-11 20:43:52]

    Láttam a Fahrenheit 9/11-et, de nem láttam benne bizonyítékot, hogy ezt az egészet a Bush kormányzat csinálta volna. Megdöbbentő a film és a tényei, de bizonyíték vajmi kevés van benne. Itt elsősorban nem is erről volt szó. Nincs róla tudomásom, hogy propaganda szöveget nyomtam volna, csak leírtam az eseményeket, valamint ütköztettük a hivatalos és egyéb véleményeket.


    djFukar
    -
    djFukar
    [2007-09-11 23:13:05]

    Mind be vagytok csapva! Ez egy összeesküvés aprócska állomása, amit a csőcselékből kiemelt fizetett provokátorok követtek el, hogy összezavarjanak benneteket. Egyenes folytatása a holochaustnak. Ne dőljetek be, annak, amit látni, és hallani véltek! Bush páholytag, és minden hatalmát latba vetve dolgozik a világvége összehozásán. De a próféták megmondták a Kossuth téren: a nagy Kárpát-medence Isten második Ararátja. Hallelújázzatok hát, és magatokkal, egymással törődjetek, ne pedig a holtakat sajnáljátok! Nekik már úgyis mindegy... Inkább gyüjtsétek a szelektív hulladékot, ne folyatott vízzel mosogassatok, járjatok bringával vagy tömegközlekedéssel, adakozzatok a harmadik világ szegényeinek, szeressétek felebarátaitokat, fogadjátok el a másikat, és tikteket is elfogadnak (ha mázlitok van)!


    eternity
    -
    eternity
    [2007-09-11 23:15:59]

    Wow!
    Fukar, ez nem fog menni. SZánom-bánom, és mea culpa, de csak folyóvízben tudok mosogatni...
    Most akkor.... végem...????


    djFukar
    -
    djFukar
    [2007-09-11 23:25:28]

    Gyüjtsél esővizet! (És mormolj el három miatyánkot, meg három mantrát, valamint küldj az Egyesült Államok magyar nagykövetségének egy együtérző táviratot!) Talán akkor nem hal meg a remény (bár nem szeretném, ha véletlenül elfelejtenéd, hogy MIND MEGHALTOK!/én is?/)


    Opa
    -
    Opa
    [2007-09-12 00:01:54]

    Ez az esőviz megtört, feladom: igen uram, igen, a világ legjobban felszerelt hadseregét meg lehet verni egy eldobható müa- kanállal, és egy villával.
    Végül is ez is story.
    Még egy adalék:
    A Pentagon ügyeletes tisztjét értesitik, hogy támadás éri: becsapódás x perc mulva.
    Mit az aranyom - ki tudja kitalálni?
    Lement a büfébe meginni egy kávét: hátha valami jó jut az eszébe.
    Az milyen, hogy az egyik gép követte az elnök gépét... a müanyag eldobhatóssal navigálva...

    Boldogok a lelki szegények...
    És hogy jól aludjatok: okos rendszerváltóink felszámolták Budapest légvédelmét.
    Az jön, megy, aki akar, amikor akar.
    Bitte.


    djFukar
    -
    djFukar
    [2007-09-12 00:08:35]

    a megváltó az égből fog érkezni. az androméda ködből, ha jól emlékszem álmomból...


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-12 00:38:48]

    Alapíts egyházat sürge...köll teleírni a blogomat hülyeségekkel:))


    adaniel
    -
    adaniel
    [2007-09-12 00:49:34]

    Milyen a sors: a hatodik évforduló az egyik legszebb keresztény hagyományban nagy napra esik. 2007 szepteber 11 Etiópiában 2000. január 1. Örömhír a gyásznapon!


    Megmondó
    -
    Megmondó
    [2007-09-12 01:25:55]

    Gegii!

    A Fahrenheit 9/11 egy propagandafilm, ami rejtélyes okból dokumentumfilmnek hírdeti magát, azonban csak a szerző prekoncepcióját alátámasztó vélemények kapnak helyt benne. Az objektivitásra törekvésnek a csirája sem található meg itt, akárcsak Michael Moore többi munkájában. Igaz, emlékezetem szerint nem állítja azt, hogy a Bush-kormány műve lenne a támadás.


    Jován
    -
    Jován
    [2007-09-12 15:16:27]

    Szeptember 11.ét pedig az USA okozta világbirodalmi töekvéseivel, valamint militáns külpolitikájával, oljéhségével!

    Ez az igazság. A fagyi visszanyalt szeptember 11-én.


    alfa
    -
    alfa
    [2007-09-12 17:11:55]

    na jolán anyánk megint megmondta...örültünk.
    nyuszi hopp nyuszi hopp egy kis jolánt elkapott!!


    Gegii
    -
    Gegii
    [2007-09-12 22:41:34]

    Sajnos egyes közismert és önpusztító elemek ténykedése miatt le kell zárjam a kommentelési lehetőséget (a mocskolódó kommenteket töröltem). Egy politikai jellegű bejegyzésnél az ilyen nem zavarna, de itt, ahol a tényeket és a hipotéziseket boncolgattuk, úgy gondoltam méltatlan az áldozatok emlékéhez a mocskolódás.


    Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?




    2Szavazz
    Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet